Taloushallinnon palvelut

Bulevardin Tilitoimisto tarjoaa taloushallinnon palveluja täysin digitaalisesti toteutettuna

Asiakasyrityksillämme on toteutettuna myös monia integraatioita, mm. Severa-projektilaskentaan. Liiketoiminnan ohjelmistoista on käytössä joko integroituna tai puoli-integraatiolla mm. Assisdent, Winhit, CubeMaster, Enkora Club Management, GymMaster, Opera, Hotsoft, Visual Matrix -hotellijärjestelmä, Micros, Tehden-tukkujärjestelmä, Timma, Lime-tukkujärjestelmä, Avida-tukkujärjestelmä, East Dataconst-urakka-/projektiohjelma sekä työajanhallintajärjestelmistä mm. TyövuoroVelho, Maraplan ja M2. Asiakkaillemme on myös toteutettu useita verkkokauppaintegraatioita taloushallinnon järjestelmiin mm. MyCashFlow/Flashnode, ReFox sekä WooCommerce.

Palvelumme perustuu Private Accounting -konseptiin. Jokaisella asiakkaalla on oma pääkirjanpitäjä ja talouspäällikkö sekä tarvittaessa KHT-tason tilintarkastaja käytettävissä. Kauttamme on myös saatavissa arvostetun lakitoimiston palvelut.
Viimeisin digitalisaatio ja reaaliaikainen kirjanpito toteutettuna yhdellä pääohjelmalla tehostaa asiakkaan kirjanpidon laadintaa n. 50% ja alentaa palvelulaskua. Työn tuntihinta meillä on 50€/h (koulutukset, tulospalaverit, käyttöönotot muista kirjanpidon järjestelmistä sekä integraatio-projektien aloitustäsmäytykset ovat veloituksettomia asiakkaillemme). Työprosessien osalta tehostus näkyy myös siinä, että kirjanpitäjät hallitsevat digitaalisen järjestelmäsoveltamisen. Asiakkaan kirjanpidon työstä tilinpäätöksineen, veroilmoituksineen sekä palkanlaskennasta vastaa sama pääkirjanpitäjä (eikä esim. niin että palkanlaskenta on eriytetty eri henkilölle yms). Suurin hyöty tästä tulee isommille yhtiöille, eli tapahtumien määrän kasvu ei korota palvelulaskua teknologian johdosta. Kaikkien asiakkaiden työtä on tehostettu viimeisimmällä digitalisaatiolla sekä yhden oman vastuullisen pääkirjanpitäjän työprosessilla.

Keskimääräinen asiakkaan liikevaihto on noin 1-4 miljoonaa ja tässä kokoluokassa teknologiset ratkaisut tehostavat taloushallintoa. Suurimmat asiakkaamme ovat liikevaihdoltaan yli 10 miljoonaa.

Asiakkaan taloustiimin arvioidut palveluhinnat seuraavilla liikevaihtoluokilla:
  1. Liikevaihto n. 11-15 miljoona, kirjanpidon lasku sähköisesti toteutettuna n. 4000-5500e kuukaudessa.
  2. Liikevaihto n. 5-10 miljoonaa, kirjanpidon lasku sähköisesti toteutettuna n. 2500-3500e kuukaudessa.
  3. Liikevaihto n. 4 miljoonaa, kirjanpidon lasku sähköisesti toteutettuna n. 1500-2000e kuukaudessa.
  4. Liikevaihto n. 1 miljoona, kirjanpidon kulu n. 700-1200 euroa kuukaudessa.
  5. Liikevaihto n. puoli miljonaa (500 000e), kirjanpidon kulu keskimäärin 400-600 euroa kuukaudessa.
  6. Liikevaihto alle 500 000 euroa, kirjanpidon kulu keskimäärin 100-500 euroa.

Tilitoimiston asiakkaille koulutus, konsultointi, erilaiset selvitykset, kyselyt, käyttöönotot edellisestä kirjanpidon järjestelmästä sekä raportit ovat veloituksettomia. Asiakas saa palvelulaskun kerran kuukaudessa lakisääteisen kirjanpidon laadinnasta jonka lisäksi yllämainitut palvelut ovat veloituksettomia. Ohjelmiston koulutus ja tuki sisältyvät asiakkaan palveluun. Uuden ohjelman käyttöönotossa sekä koulutuksessa voidaan säästää näin useita tuhansia euroja.

Tilitoimisto myös huolehtii siitä, että ohjelmiston käyttöönotto on asiakkaalle helppo ja tehokas prosessi. Myös mahdollisten liiketoiminnan ohjelmistojen (esim. Severa, Assisdent) tuki on veloituksetonta.
Jos yrityksellä on oma tilinpäätöstaitoinen taloustiimi, kustannus yritykselle työnantajamaksuineen on n. 5 000-50 000 euroa kuukaudessa tai enemmän riippuen yrityksen koosta. Tehokkaat ja reaaliaikaiset digitaaliset taloushallinnon järjestelmät oheisohjelmistoineen ovat mahdollisia kaiken kokoisille yrityksille eikä yrityksen tarvitse rekrytoida omaa kirjanpidon taloushenkilöstöä vaan palvelujen ulkoistaminen on kustannustehokas vaihtoehto jolla mm. vältetään korkeat lakisääteiset työnantajamaksut.
Tarjoamamme palvelut:
  • Kirjanpito ja tilinpäätökset
  • Veroilmoitukset (myös henkilöasiakkaat)
  • Palkanlaskenta ja tarvittavat ilmoitukset mm. verottajalle ja eläkeyhtiöille
  • Palkkatukihakemukset
  • Myyntilaskutus ja reskontranhoito
  • Ostoreskontra ja laskujen maksut
  • Perustamisasiakirjat ja pöytäkirjat
  • Projektilaskenta, Business Finland -raportointi
  • Talous- sekä verokonsultointi
  • Liiketoiminnan kehittämisen konsultointi erityisesti taloushallinnon järjestelmien osalta
  • Integraatioiden kehitys yhteistyössä asiakkaan kanssa manuaalisen työn eliminoimiseksi
  • Talousjohtamisen konsultointi
  • Talousjohtamisen palvelu edellyttäisi päätösvaltaa yrityksessä ts. johtoryhmätyöskentelyä (yrityksen johdon lakisääteiset velvoitteet tulee täyttyä)
  • Taloushallinnon ohjelmiston koulutus sekä jatkuva tuki käytännön työssä.
  • Tulorekisteriin liittyvä raportointi sähköisellä integraatiolla viranomaisille asiakkaan puolesta. Verohallinnon tulorekisteri-uudistus ei aiheuta asiakkaalle lisätoimia, vaan täysin digitaalisesti toimivan tilitoimiston järjestelmissä tämä on huomioitu.
Tilintarkastuspalvelut
Toimiston asiakkaiden tilintarkastuksista vastaavat vähintään KHT-tasoiset tilintarkastusketjukokemuksen omaavat tilintarkastajat. Tilintarkastukset suoritetaan täysin digitaalisesti, jolloin palvelut ovat noin 50% edullisempia asiakkaalle, myös KHT-tasolla. KHT-tilintarkastajat tarkastavat digitaalisesti itse, eikä avustavaa tarkastushenkilöstöä tarvita. Tarkastukset suoritetaan tehokkaasti isoillekin yhtiöille.
Lakipalvelut

Kauttamme on mahdollista saada yhteistyökumppanimme laajat lakipalvelut.